HISTORYCZNO-PATRIOTYCZNA


 

W MOW Gostchorz działa sekcja historyczno-patriotyczna, której celem jest zapoznanie się z historia naszego kraju, regionu zdobywanie wiedzy dotyczącej przeszłości oraz kształtowanie postaw patriotycznych naszych wychowanków.

 

Dnia 13.11.2014 roku sekcja historyczno-patriotyczna MOW Gostchorz wyruszyła w podróż sentymentalną. Celem wycieczki było zapoznanie się z historią regionu, zwiedzanie ruin oraz zbrojowni zamku w Liwie.

W drodze powrotnej obejrzeliśmy zabytkowy kościółek drewniany w Jaworku i posiedzieliśmy na kultowej ławce z serialu Ranczo.

 

Dnia 16.11.2014 roku sekcja historyczno-patriotyczna MOW Gostchorz pogłębiła wiedzę historyczną dotyczącą Rocznicy Odzyskania Niepodległości poprzez udział w wystawie pokazującej codzienne życie w „Milusinie”- dworku Marszałka Józefa Piłsudskiego oraz Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie

 PODSUMOWANIE DZIAŁALNOŚCI SEKCJI ZA ROK SZKOLNY 2014/2015

Koło historyczno-patriotyczne skupia uczniów chcących poszerzyć swoje zdolności, wiadomości i zainteresowania związane z historią. Zajęcia koła historycznego w znacznym stopniu wpłynęły na rozwój zainteresowań wychowanków tematyką historii i tradycji regionu, Polski i historii powszechnej . Rozbudziły u uczniów potrzebę zbierania informacji o historii kraju ojczystego i jego tradycjach.


SPRAWOZDANIE Z PROWADZENIA ZAJĘĆ KOŁA INFORMATYCZNEGO ROK SZKOLNY 2014/2015

Informacje o realizacji zadania:
Zajęcia koła historyczno-patriotycznego w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym w Gostchorzy realizowane były w terminie od 2 września 2014 do 23 czerwca 2015. Głównym celem zajęć było rozwijanie zainteresowań historycznych oraz patriotyzmu poprzez poszerzanie wiedzy historycznej i ukazywanie przydatności historii w różnych dziedzinach życia. Potwierdzeniem przeprowadzonych zajęć są wpisy do dziennika oraz karty odbytych wycieczek. Zajęcia przeprowadzono zgodnie z opracowanym harmonogramem i programem zajęć.
Uczestnicy zajęć:
W zajęciach uczestniczyło 9 chłopców z klasy 2 i 3 gimnazjum. Uczniowie systematycznie i chętnie brali udział w zajęciach.
Ewaluacja:
Podczas zajęć uczniowie rozwinęli swoje zainteresowania historyczno-patriotyczne. Na zajęciach uczestnicy brali aktywny udział w dyskusjach historycznych o różnej tematyce. Uczestniczyli w wycieczkach historyczno- krajoznawczych : 1.Sulejówek- muzeum Józefa Piłsudskiego, 2. Liw- zamek książąt mazowieckich, 3. Częstochowa- Jasna Góra, 4.Kraków-Wawel,zabytki Krakowa, 5.Oświęcim-Brzezinka obóz zagłady,6.Zamość-zabytki Zamościa .Istotną część zajęć stanowiło uwrażliwienie wychowanków na patriotyzm oraz miłość i obowiązek wobec Polski.